fbpx
foto-002

Wymiary grafik na Facebook w 2021 roku

Estetyczność postów w mediach społecznościowych wpływa na ocenę nadawcy komunikatu. Przed publikacją zaplanowanych treści warto sprawdzić, czy przygotowane grafiki posiadają właściwe proporcje.

Niniejszy artykuł stanowi zestawienie obowiązujących (aktualizacja: 16 grudnia 2020 r.) wymiarów dla publikowanych grafik. Jest to przydatny schemat dla osób odpowiedzialnych w organizacjach za przygotowanie content marketingu, zarówno na firmowy fanpage oraz dla kampanii reklamowych dystrybuowanych poprzez Menedżer reklam Facebooka. 

 

Dla zwiększenia praktyczności tego wpisu, przygotowałem dodatkowo dla Ciebie plik zawierający gotowe makiety z wymiarami grafik. Szablony zostały przygotowane w plikach .psd (pliki programu Adobe Photoshop) i .ai (pliki programu Adobe Illustrator).

Liczę, że opracowany tekst okaże się przydatny i usprawni Twoją pracę w nadchodzącym 2021 roku.

Obowiązujące

wymiary grafik fanpage

Poniżej zamieszamy obowiązujące wymiary grafik dla komunikacji prowadzonej poprzez fanpage. 

Grafika-foto-008

Grafika profilowa / avatar

Wymiary (desktop): 170x170px

Wymiary (mobile): 32x32px

Grafika profilowa, czy inaczej awatar jest wyświetlany w rozdzielczości 170x170px (szerokość x wysokość) dla wyświetlaczy urządzeń desktopowych (m.in.: laptopy, monitory komputerów stacjonarnych) oraz 32x32px dla urządzeń mobilnych (np. smartphony, tablety).

Przy przygotowywaniu grafiki warto zwrócić uwagę, że zostanie ona skadrowana do kształtu koła. Zachowanie czytelnego wyglądu umożliwi w tym przypadku zamieszczenie logo firmy w samym centrum powierzchni grafiki.

Grafika w tle / cover photo

Wymiary (desktop): 820x312px

Wymiary (mobile): 640x360px

Grafika profilowa, czy inaczej awatar jest wyświetlany w rozdzielczości 820x312px (szerokość x wysokość) dla wyświetlaczy urządzeń desktopowych (m.in.: laptopy, monitory komputerów stacjonarnych) oraz 640x360px dla urządzeń mobilnych (np. smartphony, tablety).

Przy projektowaniu grafiki warto zwrócić uwagę, aby główne jej elementy były umieszczone w centrum powierzchni. Zapobiegnie to ucinaniu się tła w sytuacji, gdy użytkownik przegląda nasz fanpage z urządzenia mobilnego.

 

Video w tle / cover video

Wymiary: 820x460px

 

Zamieszczenie video jako tło fanpage na jest rozwiązaniem mało wykorzystywanym przez polskie firmy. Zapewne przyczyną jest dużo wyższa bariera przygotowania właściwego materiału (najczęściej utrzymującej uwagę animacji).

Jeśli zdecydujesz się na tę formę, to zalecam eksport pliku do wyższej rozdzielczości, przy jednoczesnym zachowaniu proporcji 1:0,56. 

Grafika w tle wydarzenia

Wymiary: 1200x628px

 

Grafika w tle wydarzeń zamieszczana jest w wymiarach 1200x628px. Jest to dosyć popularny format, wykorzystywany głównie przy kreacjach reklam na facebooku. 

Przy tworzeniu grafik dla wydarzenia pamiętaj, że większość z nich będzie zawierała tekst (np. nazwa, miejsce, termin wydarzenia). Warto więc pliki zapisać w formacie PNG. Ograniczysz w ten sposób ryzyko pojawienia się na grafice pikseli na elementach typografii.

Grafika w kwadracie

Wymiary: 1080x1080px

Grafika w kwadracie, czyli najprostsza proporcja 1:1. Grafiki o tych wymiarach występuje praktycznie w każdej platformie social media, a tworzenie kompozycji w tych obszarze jest stosunkowo łatwe. 

Pamiętajmy, by zapisywany plik występował w rozdzielczości 1080x1080px.

Grafika w notatce

Wymiary: 1200x445px

Notatka jest jednym z najmniej popularnych formatów komunikacji na fanpage. Warto jednak o niej pomyśleć, gdy zamieścić więcej informacji o swoim biznesie. 

Wówczas pamiętaj, by utworzyć grafikę w rozdzielczośći 1200×445. 

Miniaturka z notatką jest widoczna po prawej stronie fanpage, zajmuje ona niewielką powierzchnie i bardzo łatwo ją przeoczyć. Jeśli więc chcesz zamieścić w niej tytuł, to pamiętaj by, zajmował on dużą powierzchnie grafiki. Jedynie wtedy będzie on czytelny.

Grafika pozioma

Wymiary: 1200x900px

Grafika tworzona w oparciu o proporcje 4:3. Najczęściej stosowana przy publikacji postów zawierających fotografie. 

Grafika stories

Wymiary: 1080x1920px

Relacje stanowią idealne rozwiązanie dla osób, chcących połączyć elementy graficzne i video oraz tych, którzy w postach organicznych marzą o formacie postów karuzelowych.

Przygotowujac grafiki pod stories, pamiętaj, by wykonać je w formacie piononym 1080x1920px. 

Obowiązujące

wymiary grafik w reklamach na facebook

Poniżej zamieszamy obowiązujące wymiary grafik dla komunikacji prowadzonej poprzez fanpage. 

Grafika-foto-008

Post video

Wymiary: 1920x1080px

Jeśli przygotowujesz video, to wystarczy, że eksportujesz je do powszechnie znanej wszystkim rozdzielczości FullHD (czyli 1920x1080px).

Osobiście uważam, że eksport video warto wykonać z ustawieniami 50 fps (klatek/sekunda). Wówczas prezentowany obraz wydaje się bardziej żywy i przestrzenny niż przy standardowych 23.97 fps.

Grafika pozioma do reklamy linkpost

Wymiary: 1200x628px

Kilka akapitów wcześniej wspominałem o popularności grafik w formacie 1200x628px. Wszystko to za sprawą ich powszechności w stosowaniu, głównie w reklamach kierujących ruch na stronę docelową.

Projektując kreacje graficzne w rozdzielczości 1200×628, możemy być pewni, że grafika będzie bardzo uniwersalna i możliwa do publikacji w różnych miejscach. 

Grafika do reklamy karuzelowej

Wymiary: 1080x1080px

Reklama karuzelowa składa się z kilku grafik w formacie 1:1. Wykorzystywana głównie przy komunikacji zawierającej dużą ilość tekstu.

 

Grafika do reklamy kanwa

Wymiary: 1080x1920px

Grafika do reklamy kanwa tworzona jest w rozdzielczości 1080x1920px. Reklama początkowo wyświetla się w postaci miniaturki w rozdzielczości 1200x628px.

Grafika pozioma do reklamy polubienia strony

Wymiary: 1200x444px

Odpowiednio targetowana reklama polubienia strony jest świetnym sposobem na budowanie społeczności (i zbieranie o nich danych za pomocą narzędzia Facebook Insight).

Grafikę do tej reklamy przygotuj w rozdzielczości 1200x444px.

Grafika kwadratowa do reklamy polubienia strony

Wymiary: 1080x1080px

Reklamę z nawołaniem do polubienia strony możesz również ustawić z grafiką kwadratową. Najlepsza rozdzielczość 1080x1080px.

Dotarliśmy do końca!

Mam nadzieje, że napisany przez mnie artykuł okaże się dla Ciebie i Twojego zespołu pomocny i będzie stanowił świetną ściągę przy tworzeniu grafik. W podziękowaniu za przeczytanie całego tekstu chce wręczyć  Ci prezent w postaci zestawu gotowych szablonów. 

Możesz je pobrać całkowicie darmowo za pomocą poniższego formularza.

    Autor

    Radosław Ślężak

    CMO

    Strateg sprzedażowych i wizerunkowych kampanii marketingowych. Swoją przygodę z marketingiem rozpoczynał 7 lat temu w obszarze content marketingu. W agencji Flashybrands Studio odpowiada za opracowania i wdrożenie działań komunikacyjnych dla klientów.